Cu burta si fara burta

Sportul in echipa sau individual a reprezentat o buna bucata din viata mea. Chiar sportiv fiind, n-am fost tipul cu patratele. Ba, dupa perioada sportiva, am fost tipul cu burta. Dar inntre timp, am invatat sa o imblanzesc si sa o tin in frau. Iata cum.

Am renuntat la dozele mari de carbohidrati dinainte. Am inlocuit toata nevoia de dulce a organismului cu nevoia de alimentatie sanatoasa: seminte, legume, fructe, iaurturi. Cam la acelasi regim am ramas si astazi dupa ce am inceput acum cativa ani. Mereu descopar alte si alte variante care functioneaza pentru indreptat peretele abdominal – ultima a fost cosnumul de psylium in amestec cu iaurt si miere de albine, consumate pe stomacul gol si consumul aproape excesiv de apa plata peste zi. Si n-a fost rau deloc.

De pe la 35 ani, am inlocuit “trasul de fiare” – si aici vorbesc de perioade in care ma duceam spre powerlifting – cu alte genuri de antrenament in care am pus bazele pe antrenarea functionala a corpului. Adica am vrut sa ajung prin antrenamentele pe care le faceam sa pot pune tot corpul asta la lucru, spre atingerea potentialului lui motric maxim. Am urmat calea crossfit-ului o vreme, apoi ceva lupte la sol, api alergari, acum trec prin ceea ce americanii numesc insanity – un stil de antrenament polifunctional, in care gama cardio este la putere. Ideea este ca n-am ramas intr-o singura ograda – mereu am schimbat, cel mult o data la sase luni, tipul de sport practicat. De ce? Am inteles in timp ca acest corp al nostru are un grad mare de adaptabilitate si intra repede in zona de plafonare. Socurile schimbarii ii prind foarte bine.

Atunci cand simt ca iau in greutate, toate cele de mai sus, la nivel de antrenament, se intampla pe stomacul gol. Iau ceva suplimente – magneziu, seleniu – inainte de antrenamnet, ca sa nu am ameteli, dar fac pe stomacul gol. Mie mi-a prins foarte bine pentru perioadele cand vreau sa intru in forma.

Am mai inteles, din proprie experienta, ca in tot sportul asta, ideal este sa atingi o ratie spectaculara intre talie si umeri. Nu sa ai brate imense si spate patrat – in acea forma nici nu prea ai credibilitate sociala sau in business. Deci ideea este sa ai gambe bine reliefate, talie ingusta si umeri rotunzi. Exact ce lipseste la majoritatea barbatilor. Daca gambele si umerii se anteneaza prin exercitii specifice, abdomenul se antreneaza, se subtiaza si se tonifica doar prin alergare si exercitii aerobice. Restul e can-can – crunch, ridicari de trunchi, etc se executa ca si bonus, spre intarirea centurii abdominale. Si nu uita, ca la sfarsitul antrenamentul, din sprijin in maini pe podea sa incerci, in inspiratie, sa-ti lipesti burta de spate. Si sa-ti imaginezi ca asa va arata la sfarsitul ciclului de antenament ales. Mentalul setat spre un goal-setting de atins ajuta foarte mult acest demers.

n urmatoarele seminare la care te invit sa participi iti voi povesti cum ATITUDINEA NASTE APTITUDINEA, chiar si legat de a atinge forma ta cea mai buna. Abia astept sa te cunosc, asa ca lasa-ti datele tale – telefon si email – ca sa sa te anunt cand vor fi urmatoarele evenimente:http://www.domnideromania.ro/contact/

2017-04-11T07:59:46+03:00Categories: Pontul zilei, Uncategorized|1 Comment