Pana undeva prin 2016, cei care se uitau la tine si la ceea ce tu emiteai pe toate canalele de comunicare: Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, iti atribuiau in medie 5 secunde. Cam atat aveai la dispozitie ca sa te remarci, ca sa fii apetisant, ca sa fii cumparat.

La sfarsitul lui 2017, conform acelorasi rapoarte, lucrurile s-au schimbat dramatic: ai mai putin de o secunda in coada ochiului privitorului, ca sa fii remarcat. Asta scoate din discutie si din joc orice fel de text, copywriter, poveste. Da, am ajuns la punctul la care imaginea primeaza. Repet, ai doar o secunda sa impresionezi pentru a fi cumparat la pretul corect.

Demersul pentru a atinge o imagine apetisanta – aici vorbesc strictamente din experienta – nu se intampla peste noapte. Este un proces de minim 30 zile in care esti preluat de la stadiul la care te afli acum, cu tot cu expertiaza ta si esti transformat in cea mai buna si vandabila forma a ta. Asta fac eu de cel putin 10 ani. Si reusesc. Fireste, nu stiam acum 10 ani ca aceasta ocupatie, consultanta de imagine, va fi una dintre ocupatiile de seama ale zilei. Intorcandu-ne la ale noastre, procesul are o serie de pasi.

Fie ca este vorba despre o persoana care doreste sa-si comunice mesajul vandabil, fie ca este vorba de un grup care doreste sa comunice unitar, totul porneste cu o discutie pentru edificare asupra profilului si asupra scopului de atins. Fara aceste doua coordonate, misiunea ar deveni mult mai dificila. De la acest punct, se imbraca personalitatea pe care o reprezinta beneficiarul serviciului. Si nu e vorba doar de haine, cum in mod limitat s-ar putea intelege. Vorbim de tunsoare, machiaj, tinute diferite, unghii, posturi, foto-cinematica, scenarii. Adica tot pachetul.

Au trecut prin aceste secvente, cu reusite pe toate planurile, multi barbati. In ultima vreme, chiar si femei. Nu de alta, dar cuplurile care trasnmit mesaje sunt receptate mult mai trainic. Asa, din practica.

Sa nu uit, apropo de cine, cum si de ce se afiseaza – tot ce se cheama influencer – adica poza fara vorbe in diferite ipostaze nu prea face sens. Aceasta lume, a micilor sau marilor influenceri, o incadrez la bula www sau la cea imobiliara, care acum atinge punctul de apogeu, deci de spargere a bubei. Ce vine? O generatie de thought leaders, pe care ii recomanda consistenta a ceea ce au construit si practica multa. Se cheama expertiza si este perceputa vizual sau chiar energetic in mai putin de o secunda de orice privitor.