La corporatie inveti in 6 luni cat nu inveti in 4 ani la ASE. Daca ridici ochii din laptop ca sa te uiti de deasupra, vei vedea retete standardizate de a face bani, mai lesne de inteles decat orice curs de antrrprenoriat.

De ce incaseaza corporatia pe un raport de audit 25000 Euro, iar firma romaneasca din colt doar 3000? Pentru ca la parterul celei mari este cel mai important departament al ei: PR SI MARKETING. Care tine valul peste ochii privitorului sau platitorului, strans legat. Hai sa fim de acord cu ceva: companiile de gen, mai ales cele din consultanta financiara, NU PRODUC NIMIC. Rezultanta muncii angajatilor ei sunt niste hartii care si ele, la randul lor, contin ceva imaterial.

Aceste hartii, denumite generic rapoarte, sunt tiparite de cate o multifunctionala ce proceseaza niste kilograme bune de hartie pe zi, mai abitir decat un gater. Aceste rapoarte sunt sub forma de analize, previziuni, sumare. Tiganul le spune harneala. In romaneste, inselaciuni. Intr-adevar, unele frumoase ca si forma. Dar cu valoare adaugata 0.

Mult clamata valoare adaugata, inseamna de fapt o forma fara fond, pusa foarte bine in evidenta de lumini si umbre: cladire din sticla, proceduri alambicate, angajati la costum, masini negre parcate in fata, sali de conferinte, paza la intrare si lifturi sclipitoare. Prin imagine sustinuta la cote inalte, prin bani buni, in presa: articole laudative peste articole laudative, cifre mari, foto profesionale, corporatia isi construieste primul pilon: reliability – adica increderea generala a celorlalti in ceea ce ea face.

Al doilea pilon este statement opinion – ceea ce ea spune in public, nu poate fi combatut. Gandeste-te doar ca orice raport se imbraca in atatea disclaimere, incat, chiar daca greseste in amaliza facuta, nu e vina ei. Si sunt cazuri in care astfel de analize de piata, spre exemplu, lasa care 2000 de oameni de la un combinat fara munca.

Stiai ca daca te duci in arhiva lor, marea corporatie specializata in consultanta financiara, emite previziuni despre situatia de peste un an, cu cifre exacte, cu analize de caz, cu formule, fara ca niciunul din acele rapoarte sa aiba reprezentare reala la data despre care raportul face vorbire? In alte cuvinte, 99,99% din tot ce ei pronosticheaza este eroare. Fireste, pe banii tai si sub disclaimer: ei nu gresesc niciodata. Bun sistem. Ia si noteaza. Alta scoala de invatat prestatii la client la modul organizat, nu vei gasi in Romania.

In urmatoarele seminare la care te invit sa participi iti voi povesti cum ATITUDINEA NASTE APTITUDINEA, chiar si legat de a te orienta in piata muncii. Abia astept sa te cunosc, asa ca lasa-ti datele tale – telefon si email – ca sa sa te anunt cand vor fi urmatoarele evenimente:http://www.domnideromania.ro/contact/