Pentru ca se apropie cu pasi repezi sezonul estival, salile de sport incep sa fie, in mod logic, foarte aglomerate. De parca miscarea facuta pe ultima suta de metri coroborata cu cele doua cefe de porc si cele trei sticle din otrava numita Coca-Cola ar face vreo minune dupa zece luni de stat in scaun. Dar imi place incercarea si apreciez determinarea tuturor celor care ajung in aceasta faza. Ba ii si ajut, atunci cand in sala de sport mi se cere ajutorul.

Nu acesta ar fi deranjul cel mare, ci echipamentul. Caci tot la capitolul vestimentatie masculina il incadrez. Intamplarea face sa locuiesc de o buna bucata de vreme intr-un cartier “cu staif”, in nordul capitalei. Doar intamplarea face sa locuiesc acolo. Mi-ar fi placut pe Calea Victoriei, in vreo mahala curatata, pe vreo strada cu nume de floare sau de capitala. Dar soarta m-a dus in alt loc. Revenind, salile de sport din vecinatate sunt la inalte standarde: curate, dotate, oxigenate corespunzator. Cei ce le populeaza sunt un amalgam de tineri si mai putini tineri, mai atleti sau mai putin atleti, dar cu totii arborand cu mandrie brand-uri celebre de echipament sportiv, unele dintre elementele pe care le poarta depasind cu mult valoarea abonamentului lunar la sala cu pricina.

Si pentru ce? Sa-mi arate ca au si ca pot? Probabil. Desi in sala de sport “a avea” si “a putea” se cam conjuga altfel si fac referire la alte contexte: forta, rezistenta, elasticitate, anduranta, respiratie corecta. In plus, draga consumatorule de Nike, Puma, Reebok, Adidas, tricoul meu alb simplu, no brand, face acelasi lucru ca si tricoul tau: absoarbe transpiratia abundenta sau excesiva, element intrinsec si foarte specific unui antrenament intens. La fel si perechea de pantaloni, tot no brand. Cam tot la fel si perechea de incaltari. Sunt toate concepute de catre producatorul lor anonim tot pentru sport, pentru miscare, pentru a transpira din plin inauntrul acestuia. Practic, nu e nici o diferenta intre tricoul tau si al meu. Ba da, este: pretul pe care tu l-ai platit la “reprezentanta”. Si asta nu-mi arata ca poti, ci ca ai fost un alt personaj tras pe sfoara de marea masina de marketing a brandurilor celebre. Esti doar un alt c onsumator anonim si tepuit. Iar tu, draga consumatorule, tocmai ai reactioant cand ei au apasat pe butonul hipnotizator: “Vrei sa fii ca Usain Bolt! Vrei sa fii ca Usain Bolt!….”

Nu vreau sa-i blamez pana la capat pe marii producatori de echipament sportiv. Exista o nisa de sportivi profesionisti care au pe de-a-ntregul nevoie de echipament specializat. Repet, echipament pentru sportivi profesionisti. Pentru noi ceilalti, apasatori de “Enter”, a transpira in orice altceva, confectionat din bumbac, atunci cand facem sport este absolut acceptabil. Ca sa nu uit: draga “sportivule”, in sala de sport se intra, se face antrenament intens si se pleaca in mai putin de 45 minute in patru labe. Acela este un antrenament. Conversatiile sau dialogurile de orice fel sunt nule si neavenite – iti strica respiratia si puterea de concentrare. Poti face lobby la vestiar sau la dus. In rest, afla de aici ca cele 4, 6 sau 8 patratele inseamna durere, parait de oase, ochi iesiti din orbite, senzatie de voma dupa fiecare serie, vene care se umfla aproape de spargere. Adica sport.