1. Tineretea – daca esti tanar, este obligatoriu sa fii cool, “la moda”. Total eronat – iti dau voie sa porti elemente clasice, fara sa fii aratat cu degetul. Si-ti raman si bani ca sa cunosti oameni minunati la un pahar de vin. La “Bruno”, pe str. Covaci, de exemplu.

2. Sfaturile din revistele “pentru barbati” – nu, serios, din ce mare gura aurita, insotita de misterul aferent, iese marea si pretioasa indicatie ca sezonul acesta se poarta portocaliul? Sau cineva doreste sa-ti mai vanda o pereche de pantaloni in culoarea mai sus precizata? Try again!

3. Calatoria cu avionul la clasa I sau la cea business – draga domnule, e tot un autobuz aerian. Cu fotolii mai mari si mai rosii, dar tot autobuz. Si cu un pret al biletului pe masura.

4. Revirimentul pantofilor facuti industrial – de foarte proasta calitate in alte vremuri, dar cusuti (din ce in ce mai multi, conform constatarilor personale) cu delicatete si simt de raspundere. Cu un rezultat clar – durabilitate.

5. Luarea in serios a “tinutei business” – daca ai invatat aici, la Domni de Romania, sau aiurea ce este un costum, o camasa, o cravata si o pereche de pantofi, esti numai bun de trimis la ales “tinute office”. Cu rezultate pozitive pe toata linia. Fara alte filozofii.

6. Hiperbolizarea expresiei “cusut manual” – da, cei care se ocupa cu asa ceva, ar trebui sa foloseasca si alte cuvinte sau expresii sau sa-si ia ca portavoce un PR pe masura preturilor afisate: minim 2000 Euro un costum, minim 1000 Euro o pereche de pantofi. Beep, wrong!

7. Centrele outlet, miscarea vintage, second hand-urile – exista, in esenta, ca sa gasesti repere sub pretul pietei si interesante ca si model (sau cu valoare sentimentala in cazul celor vintage). Un element de gen purtat alaturi de o tinuta noua, spre a puncta atitudine este absolut in regula. Denota creativitate. 3, 4 sau mai multe elemente de gen denota saracie. Nu esti “interesant” imbracat asa. Nici macar nu ma poti pacali ca esti “in afara sistemului”. Altele sunt mijloacele prin care poti iesi in afara lui – printre ele: imbraca-te corect, simuleaza, trage tare, construieste, sari linia si gata. Apoi poti sa te imbraci in slapi, maieu si papuci din plastic. Deja faci ce vrei tu.

8. Branduirea vizibila pe hainele “marilor case de moda” – o totala cretinatate vizulala cu aplicabilitate practica pe retardul purtatorului. Macar de-ai fi platit sa le faci reclama, tu fiind deja de multa vreme un banner umblator. Ca sa nu mai vorbim de lenjeria cu initialele la vedere ale designerului. Scarbos.

9. Balenele pentru sustinerea gulerelor fabricate din alt material decat plasticul – oricum nu le vede nimeni. Nu de alta, dar am zarit in drumurile mele, balene fabricate din lemn cu initialele posesorului pe ele. Calmeaza-te, nu sunt oglinzi retrovizoare, nu ti le fura nimeni.

10. Sosetele din casmir de 100 RON perechea – draga vanzatorule, calmeaza-te! Sunt excelente si cele din bumbac sau filoscozia de 10 RON.

11. Brand-urile locale care incearca sa introduca in titulatura sau mesaj termenii “Londra”, “London”, “Milano”, “Rome”, respectiv italienizarea sau britanizarea numelui. Imi pare rau, minciuni de gen nu mai tin apa. Iti pot confirma pe aceasta cale ca respectivele tinute sunt cusute la Bacau, Ramnicu Valcea, Calarasi sau Satu Mare. Sau mai rau, importate “la kilogram” din Turcia. Eu cat in continuare onestitatea. Iar unde nu o gasesc, atrag atentia. Pastreaza banii la tine si intreaba-ma de unde si cum. Iti raspund cu placere.

12. Liste de genul celei de fata care pare ca da toate explicatiile din lume – le regasesti in reviste, ziare. Evita-le. Sau macar extrage din ele ceea ce te intereseaza si are aplicabilitate practica. Restul arunca la gunoi.