Produsul nu poate fi validat de vedeta

Stiu, titlul poate baga in sperieti si distruge o intreaga industrie – cea a publicitatii. Dar in afirmatia din titlu zace un adevar foarte simplu.

Dovada maturitatii, printre altele este sa stii ca nu stii. In alte cuvinte, ar fi bine sa te abtii in a te pronunta despre ceva ce nu cunosti. Mai ales la nivel mare, ca formator de opinii si directive sociale. Eu stiu ca stiu haine si imagine barbateasca. Mai stiu ca multi dintre cei care au facut din specialitatea mea act de comert nu au habar nici cat negru sub unghie de ce este aceea o haina. De aceea, dupa o vreme, daca nu pluseaza in marketing, afacerile se duc de rapa. E una dintre dovezile faptului ca cel care conduce compania nu a recunoscut la timp ca nu stie.

Mai mult de atat, o lume intreaga rdica ochii catre bannerele unde unul si altul – de cele mai multe ori artisti sau vedete locale – sunt asociate intr-o fotografie sau banner cu cate un produs. La nivel subliminal, clientul face asocierea si uite cum cresc vanzarile. Dar eu nu vad ca vedeta sa stie chimie ca sa poata spune ce este in crema pe care o endorseaza sau si mai rau, nu vad sa le spuna copiilor ca doza de Cola echivaleaza in gramaj zaharul din ea, care consumat in mod repetat, duce la afectiuni pe termen lung: obezitate, inima slabita, artere facute praf, minte obosita. Dar deh, probabil e o directiva de departe: “formati-i retardati!” Mai mult, cei care fac reclame la masini ar trebui sa fie producatori sau mecanici sau piloti celebri, iar nu cantareti sau cocalari de rand, la parfumuri as vrea o doamna in halat alb, laboranta sau sefa de divizie frantuzeasca de parfumuri, pe care as crede-o pe cuvant. La farmaceutice, totul e bulshit. In plus, mi-au pus la un loc artisti si cantareti si actori ca sa dea bine la popor, “….farmacia inimii…….”. Stiu. se vinde, dar e stupid. Doar atat putem?

Pe de alta parte, il cred oricand pe Moga sau pe amicul Temisan daca fac reclame la microfoane sau pupitre de studio sau sisteme de sonorizare. Sau pe Neagu Djuvara daca face reclama la Carturesti. Cred ca asimilarea ar trebui sa fie de natura asta – stricta, directa. In latura opusa a segmentului nu pot crede vedeta care este pe post de fum validand fum. S-ar putea sa tina la popor. La mine, nu. Si nu ca-s indaratnic, ci pentru ca minciuna are dimensiunea bannerului de pe magazinul Unirea. Sau a micului reportaj de pe Antena Stars. Si pute la o distanta considerabila.

Si ar mai fi ceva frumos – ca cel care este seful ideilor pentru un brand sau altul, exact ca cei buni si mari in domeniu, sa se urce pe scena si sa spuna despre serviciul sau produsul pe care il livreaza. Si sa-l privesc eu in ochi si sa spun daca il cred sau daca nu il cred. Si atunci ar incepe lumea cea noua.

La noi s-au urcat pe scena si creatori si designeri si femei si gay si straini si romani, in calitate de cunoscatori de haina barbateasca. Ii stiu pe toti. Mi se pare firesc sa-i stiu – sunt in ograda mea. N-am crezut pe nimeni pana acum. Mai studiez si revin. Cu slabe sanse.

In urmatoarele seminare la care te invit sa participi iti voi povesti cum ATITUDINEA NASTE APTITUDINEA, chiar si legat de a te imbraca in varianta ta cea mai buna. Abia astept sa te cunosc, asa ca lasa-ti datele tale – telefon si email – ca sa sa te anunt cand vor fi urmatoarele evenimente:http://www.domnideromania.ro/contact/

2017-04-24T09:46:48+03:00Categories: Pontul zilei|0 Comments